Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Skongenes Fyr

Skongenes Fyr 03/06/2013 18:46 #130

• Geir Hasse Hofsæth
  • Geir Hasse Hofsæth's profilbilde
Hei.

Jeg holder på å undersøke i slekten min, og jeg har kommet til min morfars far. Min morfar, Lauritz Mikal Hofsæth var født 29/3-1881 i Raudeberg, Vågsøy, men etternavnet Hofsæth tok han senere, og dette etternavnet skriver seg fra en eiendom i Skogen rett nord for Raudeberg. Etter hva jeg har funnet ut så var min oldefar – Lars Hansen(?) - tidligere fyrvokter på Skongenes fyr, han var født i 1825 og min morfar var såkalt uekte barn. Jeg går ut fra at disse opplysningene stemmer. Hva vet Norsk Fyrhistorisk Forening om fyrvokteren på Skongenes fyr på 1870- og 1880-tallet? Hvem han fikk barn med i 1881? (Jeg har fått frem at han var enkemann, og han var 56 år gammel da min morfar ble født).

Jeg er takknemlig for alle informasjoner, og dersom jeg må gå videre til Kystverket ber jeg om evt. kontaktpersoner.

Med vennlig hilsen

Geir Hasse Hofsæth

Fossumhavene 54

1359 Eiksmarka

tlf. 9010 9014

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Skongenes Fyr 04/06/2013 09:31 #131

• Spøre Britt Småvik
  • Spøre Britt Småvik's profilbilde
Hei,
har fått inn eit tips om at kanskje Britt Småvik, som er kontaktperson for drifta på Skongenes fyr, kan ha kjennskap til historia knytt til fyret. Her er lenke til nettsida for fyret, som i dag vert drifta av Ytre Nordfjord turlag. ut.no/hytte/skongenes-fyr

Elles kan du truleg finne oplysningar om Skongenes fyr i Riksarkivet. Kystverket og Kystverkmusea kan også vere ei viktig informasjonskjelde. Digitalarkivet.no også.

Mvh Heidi Eikremsvik, nettredaktør

Sv: Skongenes Fyr 10/06/2013 00:55 #133

• Frode Pilskog, Dalsfjord Fyrmuseum
  • Frode Pilskog, Dalsfjord Fyrmuseum's profilbilde
Lars Hansen fekk born med Marie Larsdatter frå Hovsæt. Ho er født i 1860 og var dermed 21 år gamal, medan Lars var 56.
Laurits vart fødd 29. mars og døypt heime 18. mai 1881.
Marie Elifa Larsdatter er født 6. mars 1860. Foreldra hennar heiter Lars Abrahamsen og Vendel Monsdatter. Familien har drive gardsbruk på garden Langenæs på Raudeberg i Vågsøy.

Lars Hansen var fyrvaktar på Skongenes fyr frå 1879 til 1890. Han tok over etter Søren Olsen som hadde vore fyrvaktar sidan fyret vart oppretta i 1870.
Etter Skongenes trur eg Lars dro vidare til Stavseng fyr i Kragerø i Telemark. Ein fyrvaktar Lars Hansen vakta dette fyret frå 1889-1915. I så tilfelle var Hansen rundt 90 år då han avslutta tenesta.
Stavseng fyr vart oppretta i 1874, samstundes med Strømtangen fyr. Desse to fyra dannar ovrettline saman.

Skal ikkje vere skråsikker, men Lars Hansen kan vere født 14.02.1825 på Børstad i Vardal prestegjeld. Faren heitte Hans Larsen og mora Pernille Hansdatter.

Mvh Frode Pilskog, Dalsfjord Fyrmuseum, Kystverkmusea

Sv: Skongenes Fyr 10/06/2013 01:33 #134

• Frode Pilskog, Dalsfjord Fyrmuseum
  • Frode Pilskog, Dalsfjord Fyrmuseum's profilbilde
Oops. Det gjekk litt fort i svingane her. Lars Hansen på Skongenes fyr 1879-1890 og Lars Hansen Stavseng fyr 1889-1890 er sannsynlegvis to forskjellige personar. Vår Lars er født 1825, medan Lars på Stavseng fyr er født på Fredriksvern i 1830.

Gardane Langeneset og Hovseth er nabogardar, gnr. 124 og 125 i Vågsøy kommune. Det er mogleg å gå frå desse gardane til Skongenes fyr.

Sv: Skongenes Fyr 10/06/2013 13:09 #136

• Be om lesetilgang hos Riksarkivet
  • Be om lesetilgang hos Riksarkivet's profilbilde
Hei!

Foreslår at du tar kontakt med Riksarkivet i Oslo og spør om å få lesetilgang til mapper fra Fyrvesenet på lesesalen der!

André Schau
Tid til å lage siden: 0.233 sekunder