Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Bilde av fyrmestere

Bilde av fyrmestere 06/01/2016 15:17 #737

• Ola
  • Ola's profilbilde
  • FRAKOBLET
Er det noen som kjenner sine fyrmestere?

Her er et bilde av fyrmestere i Nord-Norge som visstnok er på Heimevernskurs en gang på 1960-tallet, senest i 1967. I andre rekke lengst til venstre er Kristoffer Andersen fra Tranøy fyr. I tredje rekke fra venstre er Einar Torbergsen fra Skrova fyr (evt. Vardø fyr) og deretter Birger Jacobsen fra Myken fyr.

Er det noen som kjenner de øvrige på bildet, evt. hvor og når kurset ble avholdt?

Bildeavfyrmestere.jpg
Siste endring: 06/01/2016 15:17 av Ola.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Pettersen

Bilde av fyrmestere 07/01/2016 07:39 #739

• Ingvar Johansen
  • Ingvar Johansen's profilbilde
Nr 4 i første rekke tror jeg ganske sikkert er Ingvar Johansen. Han var fyrmester på Glåpen fyr fra 1958 til 1964 før han ble ansatt som fyrmester ved Lindesnes fyr. Jeg antar at bildet må være tatt tidlig på 60-tallet.

Bilde av fyrmestere 12/02/2016 18:57 #742

• Per-Olav Pettersenn
  • Per-Olav Pettersenn's profilbilde
Ingvar Johansen! jeg ønsker å f å kontakt med deg på privat e-post. Min er Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Bilde av fyrmestere 27/08/2016 18:38 #746

Hei Ingvar!
Det er jeg som har sendt inn bildet av fyrmestrene. Jeg var første gang på Helnes i 1955, og da traff jeg fyrmester Ingvar Johansen, hans frue Maren og deres sønn Gunnar. Det skulle ha vært interessant å fått vite om du har en forbindelse, og hvilken, til Ingvar Johansen.
Hilsen Per-Olav.
Tid til å lage siden: 0.135 sekunder